Småtomtar

 

CIMG4047

Efter en titt på sidan ”100% norr” kom så äntligen min inspiration. Tänk att det skulle behövas en tävling för att få igång mig -:) Authentique – independent och compound heter de otroligt vackra mönsterpapper som jag har använt till denna layout (en julklapp från min snälla syster). Det prickiga mönsterpapperet matchade pojkarnas Lusekoftor perfekt. Utmaningen var att lifta en layout med papper lager-på-lager. Det rutiga mösterpapperet inspirerade mig till att klippa romber och sedan limma ihop dem omlott i lite lager-på-lager känsla. Jag liftade även den frostiga känslan på fotografiet genom att limma fast ”konstsnö”. Tim Holtz washitejp fick illustrera förebildens punchade bårdkant. Tack för inspirationen!

CIMG4043

Närbild på stämpeltexten.

Det här inlägget postades i Layout och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Småtomtar

  1. Ewy skriver:

    Så fantastiskt fint 🙂

  2. Malin skriver:

    Vilken mysig layout du har gjort. Fin tolkning av min layout. Kul att du vill delta i vår utmaning hos 100 % Norr.

Kommentera

